ANNIE. ARBETSLÖS MEN INTE VÄRDELÖS

En ung kvinna fick en docka, hon blev så glad

Publicerad 2015-04-04 09:16:00 i Allmänt,

Jag såg hennes glädje när hon fick en docka. Hon tog upp den ur påsen, kollade på den och log med hela sig. Jag kunde se att hon tänkte;  "den här blir perfekt till min lilla dotter hemma i Rumänien". Och sedan tänkte hon nog; " jag saknar dig så fruktansvärt, varför måste jag sitta här och tigga när ingen annan behöver".
 
Jag kan inte tänka mig hur det skulle vara att inte kunna ge mitt barn det hon behöver. Det är så långt bort från min verklighet. Det är så fruktansvärt att det fortfarande behöver vara så idag. Alla människor som sitter utanför våra affärer runt om i Sverige behöver hjälp. Dom sitter där för att dom inte kan försörja sig på ett bättre sätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie - arbetslös men inte värdelös

Jag beundrar alla som bloggar. Och jag vill vara en av er. Nu när jag blivit arbetslös så behöver jag dessutom ett sidoprojekt, som tar lite av min tid. Att vara arbetslös innebär, för er som aldrig varit det, oändligt mycket tid. Den här bloggen kommer handla om min skakiga vardag som arbetslös och om min väg till jobb. Men också om mitt liv som småbarnsförälder och om underbara Årsta där jag bor och lever.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela