ANNIE. ARBETSLÖS MEN INTE VÄRDELÖS

Lyx att ha familj och vara arbetslös

Publicerad 2015-04-01 09:01:00 i Arbetslöshet,

Jag har varit utan jobb två gånger tidigare. Då hade jag inte barn, och det är en viss skillnad.Tidigare när jag varit arbetslös har morgnarna varit värst. Jag tyckte det var hemskt att ligga i sängen, vara utvilad, och komma fram till att just idag har jag ingenting som behöver göras. Då är det lätt att negativa tankar kommer och man känner sig värdelösast i världen. 

Nu när jag har barn, så hinner jag inte med att tänka. Hon ska upp och äta frukost oavsett om jag är arbetslös eller inte. Och det bästa är, hon bryr sig inte det minsta dugg om jag är arbetslös eller inte. Jag är hennes mamma i alla fall. Att vara arbetslös och ha en familj är en lyx på ett sätt.  För "behövs" man inte på arbetsmarknaden, så behövs man alltid hemma. Jag tror det är lättare att vara utan jobb när man har familj ur den synpunkten. Sen finns det andra aspekter som gör det svårare. Ekonomin är en sådan.

Håller ni med? Är det en lyx att ha familj och vara arbetslös? 

 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2015-04-02 08:18:57

Hej, vilken rolig blogg. Jag förstår att det är en annan känsla när man är arbetslös och har familj. Jag tror också det är viktigt att man försöker njuta, förhoppningsvis så behöver du kanske inte vara arbetslös så länge. Kör hårt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie - arbetslös men inte värdelös

Jag beundrar alla som bloggar. Och jag vill vara en av er. Nu när jag blivit arbetslös så behöver jag dessutom ett sidoprojekt, som tar lite av min tid. Att vara arbetslös innebär, för er som aldrig varit det, oändligt mycket tid. Den här bloggen kommer handla om min skakiga vardag som arbetslös och om min väg till jobb. Men också om mitt liv som småbarnsförälder och om underbara Årsta där jag bor och lever.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela