ANNIE. ARBETSLÖS MEN INTE VÄRDELÖS

Söndagsångest och nya tag med arbetssökande

Publicerad 2015-04-07 08:54:00 i Arbetslöshet,

Vi är tillbaka i Årsta efter påskfirandet i Östergötland. Nu ska jag ta nya tag med arbetssökandet. Jag kan inte hymla med att jag hade lite söndagsångest igår. Det brukar vara så efter en ledighet. Min söndagsångest är alltid som starkast när jag har en sysselsättning som jag inte trivs med. Det kan vara ett jobb som jag inte trivs med, eller som nu, inget jobb. Söndagsångest är ett ganska bra mått på hur roligt man har det i veckorna, eller hur? Är det samma för er? 

 
 
 

Men solen skiner i Årsta så det är inget att deppa för. Nu är det hög tid att lägga upp dagen. Jag ska söka jobb några timmar, springa en sväng och sedan blir det fönstertvätt. Vad gör alla andra underbara arbetssökande idag?

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie - arbetslös men inte värdelös

Jag beundrar alla som bloggar. Och jag vill vara en av er. Nu när jag blivit arbetslös så behöver jag dessutom ett sidoprojekt, som tar lite av min tid. Att vara arbetslös innebär, för er som aldrig varit det, oändligt mycket tid. Den här bloggen kommer handla om min skakiga vardag som arbetslös och om min väg till jobb. Men också om mitt liv som småbarnsförälder och om underbara Årsta där jag bor och lever.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela