ANNIE. ARBETSLÖS MEN INTE VÄRDELÖS

Arbetslös men inte värdelös

Publicerad 2015-03-30 13:34:41 i Allmänt,

Som rubriken antyder försöker jag komma ihåg att jag inte är värdelös trots att jag är arbetslös. Det finns en bok med samma titel, skriven av Nina Jansdotter och Beate Möller, och handlar om hur man ska behålla sin självkänsla när man är arbetslös. Jag var och lånade den på biblioteket idag, så jag vet inte om den är något att ha. Men teamat lovar gott, det behövs en bok som hjälper en att hålla självkänslan uppe när man är arbetslös. Jag återkommer när jag läs den! 
 
 
 
För min del handlar arbetslöshet om trisstess, och jag känner mig överflödig. Jag måste hela tiden puscha mig själv till att göra saker, så att jag känner att jag gör just något. Förra veckan renoverade jag hallen. Denna veckan ska jag satsa på bloggen, försöka komma in i bloggandet, och kanske till och med få några läsare. Men att puscha sig till att göra något, blir också allt svårare ju längre tiden gå. Som arbetslös har jag kommit  ner i varv, men därför är det ändå viktigare att faktiskt göra något. Hur gör ni, alla andra arbetslösa där ute? Har ni redan läst boken kanske? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie - arbetslös men inte värdelös

Jag beundrar alla som bloggar. Och jag vill vara en av er. Nu när jag blivit arbetslös så behöver jag dessutom ett sidoprojekt, som tar lite av min tid. Att vara arbetslös innebär, för er som aldrig varit det, oändligt mycket tid. Den här bloggen kommer handla om min skakiga vardag som arbetslös och om min väg till jobb. Men också om mitt liv som småbarnsförälder och om underbara Årsta där jag bor och lever.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela