ANNIE. ARBETSLÖS MEN INTE VÄRDELÖS

Förskolan är rolig

Publicerad 2015-03-31 09:06:00 i Familjeliv,

Jag är så glad över att vår dotter tycker det är roligt att gå till förskolan. Hon skiner upp som en sol, vinkar och ropar "hej barnen" när jag lämnar henne. 
 
Innan hon började förskolan var jag livrädd för hur det skulle bli. I mitt huvud hade förskolan vuxit till att bli den värsta platsen ett barn kan vara på om dagarna. Jag hade hört att förskolan för barn under tre år bara är förvarning. Stora barngrupper, pedagoger som inte har tid för annat än att byta blöjor och torka näsor, rörigt och stökigt. Var fick jag den informationen ifrån?
 
Jag har erfarenhet av en förskola, den vår dotter nu går på, och vad gäller den så stämmer inga av mina föreställningar. Varför hade ingen berättat för mig att förskolan också är en plast för lek, en chans för barnen att lära kännna andra barn och vuxna, en plats där de kan skapa sig en egen identiet utan att ha mina hökögon ständigt vakande. 
 
Idag när jag lämnaden hade personalen satt upp massa smiles på dörren. 
 
"Ta en smiley, den är gratis" 
Jag blev glad!
 
 
Ni som har barn på förskolan. Upplever ni att den bild ni hade av förskolan innan era barn började, stämmer överrens med hur det faktiskt är? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie - arbetslös men inte värdelös

Jag beundrar alla som bloggar. Och jag vill vara en av er. Nu när jag blivit arbetslös så behöver jag dessutom ett sidoprojekt, som tar lite av min tid. Att vara arbetslös innebär, för er som aldrig varit det, oändligt mycket tid. Den här bloggen kommer handla om min skakiga vardag som arbetslös och om min väg till jobb. Men också om mitt liv som småbarnsförälder och om underbara Årsta där jag bor och lever.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela