ANNIE. ARBETSLÖS MEN INTE VÄRDELÖS

Spara pengar

Publicerad 2015-03-31 16:25:00 i Allmänt,

När man inte har någon inkomst får man tänka till en extra gång på hur man kan spara pengar. Idag ska vi få leverans av vår nya soffa. Dom tar 450 kr av oss för att forsla bort den gamla. Det känns lite mycket tyckte jag. 
Om jag räknar på hur mycket jag måste arbeta för att tjäna 450 kr ( på mitt gamla jobb) så är det 4,25 timmar. 
 
Att skruva i sär soffan och gå upp med den på vinden tog 1,5 timma. Sen ska vi köra den till tippen också. Men det kan vi göra när min pappa kommer med sin volvo om någon månad. Det bör inte ta mer tid än någon halvtimme. Tills dess kan den faktiskt stå på vinden. 
 
Katsching. Där sparade vi 450 kr. Jag är nöjd, dessutom känns det som att jag jobbat idag. Hur sparar ni pengar? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie - arbetslös men inte värdelös

Jag beundrar alla som bloggar. Och jag vill vara en av er. Nu när jag blivit arbetslös så behöver jag dessutom ett sidoprojekt, som tar lite av min tid. Att vara arbetslös innebär, för er som aldrig varit det, oändligt mycket tid. Den här bloggen kommer handla om min skakiga vardag som arbetslös och om min väg till jobb. Men också om mitt liv som småbarnsförälder och om underbara Årsta där jag bor och lever.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela